Friday, June 4, 2010

SMS

aku sekarang berada di bilik adik ku. yang lain, masing2 buat hal sendiri. ye lah, tambahan pulak esok cuti. birthday AGUNG - DAULAT TUANKU.. (sigh). aku lost. betul2 aku tak tau nak buat apa lagi dah malam2 gini. setengah jam yang lepas, aku baru je balik dari membeli kuih muih di pasar malam saberkas. cuma ada hari jumaat dan sabtu je. aku tertinggal handphone ku di rumah. ingatkan bila aku balik, ada lah satu dua SMS diterima.

hah..bila je sampai umah, aku carik handphone aku and NOTHING...AT ALL...tapi aku tak marah cuma aku rasa sedikit terkilan. aku hairan, kenapa aku saja yang salu teringatkan orang? aku? takde sapa pun nak ingat, jauh sekali nak mengenang. entah lah. aku tak pernah demanding dalam apa2 pun hubungan, baik dalam persahabatan ataupun cintan cintun. aku tak suruh call tiap2 ari...aku cuma nak bila bukak je mata, terus sms or bz mcm manapun, cukup lah hantar sms berbunyi "sorry..ari nie bz sgt2...love u, miss u..muaahh"..ataupun "muahh"...cukup lah takat seberapa kerat tu je. sekali dlm sehari da cukup and kalau dua kali pun, bila da nak tido lah.."good nite"...

aku faham kalau org kata BUSY. coz i am a career women. dah  bertahun2 dah bekerja. masakan aku tak memahami jikalau orang kata "busy". aku bukanlah seiorang perempuan yang terlalu kejam sehingga meletakkan syarat2 dalam apa jua jenis perhubungan. cuma aku heran, kenapa susah sangat orang nak faham? berat sangat ke permintaan aku??

tiap kali on9, aku pasti akan mulakan dengan salam kepada semua kawan2 yang on9. kalau ada yang off9 pun aku bagi gak pesanan, takat to say good morning and have a nice day. ada yang reply, ada pulak saja2 biarkan mcm gitu. kadang2 perasaan sedih mula timbul dengan sikap kawan2. kadang2 email pun brtahun2 tak dibalas dengan alasan terlalu sibuk. YA ALLAH.. masakan sibuk sebegitu sekali, adakah masa untuk bermunajat? kepada ALLAH yang meberikan rezeki penuh zat? hidup mewah serba cukup penuh nikmat? masakan satu saat tiada terluang untuk membaca email, membalas...paling tidak pun SMS...

SMS - saban hari aku mengintai handphone ku. nasib baiklah bukanlah smart phone. cuma handphone biasa je. aku tak punya teman istimewa. entah lah kenapa liat sangat jodoh aku. bila berjumpa, aku pulak yang jadi TABUNG KEBAJIKAN - asyik nak pinjam duit lah, itu lah, ini lah..rimas..aku jadi rimas. sepatutnya lelaki hendak lah bertindak sebagai ketua, cuba selesaikan masalah sendiri..ni lain pulak, aku pulak support finance..aarrghhh!!!!!....aku tension...

bagi sesetengah kawan2, aku semakin dlupakan. ye lah, aku pun sibuk jugak..tapi aku tau nak sparekan masa untuk SMS. cukup lah sekadar yang ringkas seperti bertanya kabar ataupun mendoakan kesejahteraan kawan2. tetapi akhirnya, AKU DILUPAKAN.


No comments:

Post a Comment